Játékmenet

Casual (többjátékos)
A casual meccsek nem rangsoroltak. Az itteni játszmák semmilyen következménnyel nem járnak a profilod rangbesorolásának tekintetében.
Három féle játéktípust különböztetünk meg. Siege, Payload és Onslaught. Ezekre alább bővebben kitérek.

Competitive (többjátékos)
Rangsorolt meccs. Ez a menüpont csak akkor válik elérhetővé, ha 12db karaktered elérte a minimum 4-es szintet. Az itt lezajló játszmák hatással vannak a Profilod és a karakterek rangszintjére.
Itt csak Siege játékmód elérhető.

Training (egyjátékos)
Siege, Payload, Shooting Range, Tutorial (!)

A Shooting Range egy olyan pálya, ahol nincsenek ellenfelek, csak elhelyezett bot karakterek, akiken gyakorolhatsz, illetve kipróbálhatod a különböző karaktereket. Itt minden, még meg nem vásárolt hős is elérhető, tehát célszerű a vásárlás előtt kipróbálni.

A Tutorial pályát érdemes végigjátszani, ugyanis sok hasznos információval lát el.

Custom (többjátékos)

Saját létrehozott meccsek, ha a barátaid ellen is ki akarod próbálni tudásod. Különböző szobákat lehet létrehozni, megadott pályával, játékmóddal, játékos számmal és ha kell jelszóvédelemmel.

Általános

Miután kiválasztottad, hogy milyen játékmódban szeretnél játszani, várakoznod kell, amíg talál csapattársakat és ellenfeleket. Találat esetén kihoz egy ellenőrző fület, amelyet el kell fogadni, ha biztosan végig tudod játszani a meccset. Miután mind a tíz játékos elfogadta, behozza a karakterválasztó oldalt, ahol ki kell választanod, hogy melyik karakterrel szeretnél játszani a meccs során. A játék közben nincs lehetőség hős cserére.

WASD billentyűkkel tudsz mozogni a karaktereddel, az egérrel tudsz célozni.

Minden karakternek öt képességet különböztetünk meg:

  • Lövés bal egér gombbal [BEG]
  • Másodlagos képességek a jobb egér gombbal [JEG]
  • Különleges képességek [Q] betűvel
  • Menekülő képességek [F] betűvel
  • Ultimate – ez a legerősebb képesség, amit csak ritkán használhatsz [E]
  • Fegyver újratöltése [R] betűvel. Vannak karakterek, amiknek az újratöltés is külön képességgel jár.

Játékmódok

Payload (már nem elérhető a játékban)
A Payload meccsek két körből állnak. Egyszer támadtok egyszer védtek. A pálya két végén vannak elhelyezve a kezdőszobák (későbbiekben: ‘spawn’).

Ha támadtok: Meccs kezdetekor megjelenik egy kocsi (payload). Ezt kell eljuttatni az ellenfél bázisára minél rövidebb időn belül, vagy minél messzebb a megadott idő alatt.
Hogyan lehet a kocsit mozgatni? Amikor a payload mellett állsz te vagy valamely csapattársad, a kocsi gurul előre. Ha a közelben van egy ellenfél és a csapatod is ott áll, a payload mozdulatlan lesz mindaddig, amíg az ellenfél nem megy messzebb, esetleg ki nem iktatjátok. Ha nem vagytok a payload közelében, de a védő csapat ott van, a kocsi lassan araszol hátra.

Ha nem sikerül eljuttatni a kocsit a célig, még nincs vége a meccsnek. A másik csapat következik a támadással.

Ha védekeztek: Két féle lehetőség van:

  • Ha bevittétek a kocsit, annyi időt kap a másik csapat, amennyi idő alatt sikerült ezt megtennetek korábban.
  • Ha nem vittétek be, az ellenfélnek minimum addig kell eltolni a kocsit ameddig nektek is sikerült. Ezt a százalék mutatja.

A védő csapat a kör elején már elindulhat védekezni.

Természetesen nem mindig a támadó csapatba kerülsz elsőnek, lehet hogy védekezned kell először.

Siege
Ez a játékmód kicsit összetettebb. Itt pontszerzésért folyik a csata. Az a csapat nyer, akinek hamarabb összegyűlik a 4 pont.

Egy kör több részből áll. Az első a foglalás. A pálya közepén van elhelyezve egy ún. ‘Capture Point’. Ez gyakorlatilag egy kör, amibe bele kell állni a csapatodnak ahhoz, hogy a töltőcsík szintje emelkedjen. A foglalást az a csapat nyeri, akinek hamarabb betelik. Ha mindkét csapatból áll rajta játékos, a töltőcsíkok nem töltődnek. Elég egy csapattagnak is rajta állni ahhoz, hogy növekedjen. Általában a Front Line karakterek állnak középre, mert őket a legnehezebb megölni, a gyengébb karaktereket hamar lelövik ott.

A foglalásos szakasz kétféleképpen végződhet:
-Ha sikerül elfoglalni a Capture Pointot, a csapatodnak megjelenik egy, a Payload játékmódból ismert kocsi…és ettől a ponttól a feladat is nagyban hasonlít. Ugyanis itt is a cél a payload célba juttatása az ellenfél bázisa felé.

-Ha nem sikerül elfoglalni, akkor egyértelműen az ellenfél támad a kocsival. Őket kell megállítani, nehogy eljuttassák a kocsit a bázisotokig.

Pontot kap a csapatod, ha:

-elfoglaljátok az Capture Pointot

-bejuttatjátok a Payload-ot az ellenfél bázisára

-megállítjátok az ellenfél támadását

Fontos megjegyezni, hogy az ellenfél támadásának megállításával nem lehet nyerni. Ez azt jelenti, hogy az utolsó pontot csak úgy szerezhetitek meg, ha befoglaljátok az Capture Pointot, vagy betoljátok a Payloadot a célba.

Mi az az Overtime? Kétféle okból jelenhet meg:

-Az Capture Point elfoglalása közben. Ha az egyik csapat már majdnem elfoglalta, mégis van az capture Point területén egy másik ellenséges játékos is. Az Overtime egy átfutási idő, amit biztosítani kell ahhoz hogy elfoglaljátok a pontot.

-A Payload tolásakor. Ha még nem értetek be a célba, de még van legalább egy csapattársad a kocsi közelében, Overtime lesz. Ez mindaddig úgy marad, amíg a csapatod képes a kocsi mellett maradni.

Onslaught
Ez a játékmód pontszerzésért folyik. Amelyik csapat hamarabb összegyűjt 400 pontot, vagy a legtöbb pontot gyűjti össze 10 perc alatt, az nyer.

  • 5 pont jár minden megölt ellenfél után.
  • A pálya közepén egy nagyobb terület foglalásáért másodpercenként 1 pont jár. Ez csak akkor töltődik, ha minimum egy ember áll benne, de nincs ott ellenfél.

Itemek (Tárgyak)

Itemeket vásárolhatsz, illetve szükséges vásárolnod a meccsek alatt, ahhoz hogy tartsd a lépést a társaiddal. A Legendary kártya és Loadout pakli kiválasztása után a meccs kezdetekor az I gomb megnyomásával előhozod az Item vásárló felületet.
Melyik Itemet kell megvenned?
Ez nagyon sok mindentől függhet. Attól, hogy milyen karakterrel jöttél, hogy milyen ellenfeleid vannak, vagy milyenek a csapattársaid. Alább leírom, hogy milyen Itemek vannak, mire jók és mikor érdemes megvásárolni őket.

  • Bulldozer: Többet sebzel az ellenfél telepeire. Például Barik ellen lehet hasznos, ha el szeretnéd távolítani a tureteit.
  • Cauterize: Ha eltalálod az ellenfelet 1,5 másodpercig kevesebbet töltődik vissza az élete. Akkor hatásos, ha az ellenfélnél a Support(ok) meghatározó(k).
  • Wrecker: A pajzsokra nagyobbat sebzel, így hamarabb eltűnnek. Front Line karakterek ellen hatásos.
  • Deft HandsFegyver újratöltési időt csökkenti. Ez majdnem mindenkinek jól jöhet.
  • Illuminate: A közelben rejtőző láthatatlan ellenfeleket fedi fel. Minél nagyobb szintű, annál nagyobb körben válnak láthatóvá. Skye ellen jó trükk.
  • Resilience: Csökkenti a Crowd Control-t. Mi is az a Crowd Control? Ezek olyan képességek, amik a játékosokat képesek korlátozni a támadásban, mozgásban, képességei használatában. Olyan riválisok ellen ajánlott, ahol sok CC képességű karakterrel játszanak. Ilyen karakter pl. BombKing.
  • Blast Shield: Az AoE támadások mértékét csökkenti. Az AoE, vagyis Area of Effect olyan képességek, amik több ellenfél sebzésére is képes egyszerre. Kicsit egyszerűbben leírva: robban.
  • Haven: A Direkt támadások mértékét csökkenti. Ezek pedig azok a támadások, amik egyszerre csak egy ellenfelet képesek sebezni.
  • Kill to Heal: Egy-egy ellenfél kiiktatásakor az Item szintjétől függően kapsz valamennyi életerőt.
  • Rejuvenate: A Support karakterek többet képesek healelni. Front Line karaktereknek lehet hasznos.
  • Veteran: Harcon kívül gyorsabban töltődik az életerőd vissza.
  • Life Rip: Életlopás. Az ellenfelekre adott sebzés adott százalékát elnyered életerőben.
  • Master Riding: Gyorsabb mozgást biztosít mountoddal. Front Line karaktereknek hasznos lehet, ha minél hamarabb uralni akarják az Capture Pointot.
  • Morale Boost: Az Ultimate képességed gyorsabb töltését biztosítja.
  • Nimble: Gyorsabban mozogsz.
  • Chronos: A képességeid betöltési ideje kevesebb lesz.

Minden kategóriából csak 1 Itemet vásárolhatsz, így összesen 4 lehet nálad. Ha már megvettél egyet, később eladni nem lehet.

Vásárolni csak a spawn szobában tudsz Credit-ért cserébe. Creditet a meccs alatt szerezhetsz. A különböző role-k más-más taktikával juthatnak plusz Credithez:

Front Line: A Capture Point vagy Payload közelében tartózkodással szerezhetsz plusz Creditet.
Damage: Minél több sebzést okozol az ellenfélnek, annál több Creditet kapsz.
Support: Minél nagyobb gyógyítással segíted csapattársaid, annál több lesz a Credited.
Flank: A Killing Blows száma alapján juthatsz több Credithez, ami a frontvonal mögött, elszeparáltan megölt ellenfeleket jelenti.