Dredge – Hősbemutató

0
232
views
4.2/5 (5)

Mielőtt belevágnánk ebbe a cikksorozatba, érdemes tisztáznunk egy-két dolgot. Ezekben a leírásokban nem azt fogjuk boncolgatni, hogy az adott bajnok mire képes, (hisz azt már a Frissítés leírásokban olvashattátok) hanem azt, hogy hogyan érdemes használni. Mivel a játékstílus nagyon sokszínű lehet, és emberenként változik, így érdemes odafigyelni, hogy a leírásunk csupán szubjektív vélemény. Ha te úgy érzed, hogy az adott karaktert másképp is érdemes használni vagy van olyan tipped/trükköd, loadoutod, ami nem lett említve, akkor bátran írd le nekünk kommentben, akár a cikk alá, akár facebookon. Mi szívesen olvasnánk a ti játékstílusaitokról is. Elöljáróban ennyit, és most nézzük a nyolc óceán admirálisát.


Áttekintés – Képességek

Dredge az a fajta damage karakter, akivel nem könnyű a játék, hisz lassú mozgású lövedékei miatt kicsit a jövőbe kell látni. Az ő esetében nem csak az ellenfél eltalálására érdemes törekedni, hanem az egyes területek bevédése, útvonalak elzárása is nagy előnyt jelenthet a csapatod számára.

Nézzünk egy példát: Ha az ellenfél csapata valamelyik szűk flank útvonalról támad, csupán egy jobb gombos támadással [Broadside] kell elzárnod az útjukat, aminek két végkimenetele lehet:

  1. Az ellenfél csapata (vagy direkt vagy véletlenül) belemegy a robbanó tölteteidbe, hogy időben mögétek kerülhessenek, de ez esetben értékes életerőtől szabadulnak meg.
  2. Az ellenfél vagy visszafordul, vagy megvárja a töltetek felrobbanását. Ezzel időt spóroltok, így felkészültebben várhatjátok a támadásukat, esetleg meg is lephetitek őket egy jól időzített ellentámadással.

Bárhogyan is alakul, előnyben lesztek. Tehát, az első dolog, amit Dredge-ről tudni kell, hogy érdemes vele „zónázni”. Ez azt jelenti, hogy az ellenfelet meg kell tanulni befolyásolni egy-egy terület lefedésével. A Broadside egy hasznos képessége, így ajánlott sűrűn alkalmazni, hisz a szétszóródó tölteteket nehéz, sok esetben lehetetlen kikerülnie az ellenfélnek anélkül, hogy sebződjön. Ezáltal a Capture Point is bátran ostromolható ezzel a képességgel.

A fő támadásának, vagyis a balgombos támadásnak egyik megemlítendő tulajdonsága, hogy visszapattan, ami kihasználható a fedezék mögé bújó kis életerős ellenfelek esetében.

Újratöltése Mal’Dambához hasonlóan külön effekttel jár. Egy lövedéket lő ki, ami 1000-et sebez, ami nem kevés. Ne feledkezzetek meg erről a képességéről, érdemes kihasználni.

Q támadása lassít és nem keveset sebez. A közeledben ólálkodó flank karakterek elleni legjobb védelmet nyújtó képessége és pajzsokra is kiváltképp effektíven hat.

Az F képességet hasonlóképp kell alkalmazni, mint Talus teleportálását. Az egyik portálkapu legyen fedezékben, míg a másikat menekülésre használod.

Az ultija elég erős, de csak két másodperc után aktiválódik, ami elég idő ahhoz, hogy az ellenfél elmeneküljön a közeléből. Ha csapatban játszol, akkor egy másik játékos CC képességével nagyszerű kombinációkat lehet összehozni. Például egy jól időzített Seris Ulti + Dredge Ulti sorsfordító lehet a meccs alakulására való tekintettel.


Talentek

A fent említett képességek a Talent kártyák nélküli használatra nyújtanak segédletet. Most megmutatjuk, hogy mi melyik Talentet ajánljuk, és annak előnyeit.

Az Alapértelmezett Talentet érdemes a második szint elérése után azonnal lecserélni. Az Abyss Spike területsebző szigony sokkal nagyobb előnyt nyújthat, mint a Scuttle. 8-as szinten megkapjuk a Hurl nevezetű Talentet, ami talán kicsit erős, hisz elveszi a szigony töltési idejét. Ez a flank karakterekkel szembeni talán legnagyobb védelmet nyújtja, hisz ha megtámadnak, a lassú fő támadással szemben ez a kártya pontosabb és azonnal sebez. 12-es szinten a Freeboter Talent is elérhető lesz, ami által a csapattársak is használhatják a teleportot. Ezt mindenképpen csak összeszokott csapatoknak ajánlom, akik ki tudják használni ezt a lehetőséget, például a flank karaktereknek nyújthat megfelelő rövidítéseket.

Személy szerint a Hurl Talentet ajánlom. De érdemes a többit is kipróbálni, és kísérletezni vele.


Loadout

A Loadout a Paladinsnak az a része, ahol a bajnokokat még inkább igazíthatjátok a játékstílusotokhoz. Egy fontos tanács, hogy ne használjátok hosszútávon az alapértelmezett paklit. Ajánlani fogok egy Loadoutot, de mint mondtam, ez csak egy javaslat. Ha te másképp játszol érdemes változtatgatni, több paklit készíteni, hogy neked megfelelő legyen. Ha van egy bevált loadoutod és taktikád, oszd meg velünk.

  • [Talent] Hurl -A Szigonynak ezentúl többé nincs töltési ideje és nem lassít.
  • Reckless Barrage (1) – Broadside által okozott sebzés gyógyít téged 50 életerővel.
  • Mortal Skewer (5) – Gyógyít 400 életerővel, amikor a Szigonnyal sebzel.
  • Cursed Weaponry (1) – A Szigony használata generál 1 töltényt.
  • Hangman’s Ire (5) – Ha az életerőd 50% alá esik, 3 másodpercre kapsz egy 750 életerővel rendelkező pajzsot.
  • Dreadnought (3) – Növeli a maximum életerőd 150-nel.

Ez a Loadout összeállítás kifejezetten a Q képességre van kiélezve. Mivel a Talent által a szigony elveszti töltési idejét, így egy ütőképes Loadout is illik hozzá. Minden szigony általi találat 400 életerővel fog gyógyítani, ami nem kis előny. Ha mégis az életerőd a felénél jár, kapsz egy ütőképes pajzsot, aminek segítségével a flank támadások nagy részét kivédheted. De a Szigony mellett még ne feledkezzünk meg a fő támadásról és a Broadside-ról sem.


Mikor érdemes Dredget választani?

Csapatkompozíció: Dredge nem állja meg a helyét egyedüli damageként. Ajánlott mellé minimum egy direct damage karakter is, így az ellenfélnek is nehezebb dolga lesz választani a Blast Shield és a Haven között. Emellett egy jó védelem is szükséges, hisz a teleport nem mindig van kéznél, és az önálló védekezése nem a legjobb.

Pálya: Szűk pályákra érdemes őt választani, ahol az ellenfél nehezebben, vagy egyáltalán nem tudja kikerülni a bombáidat. (pl.: Stone Keep, Jaguar Falls, Serpernt Beach)

Ha szeretnétek még hasonlót olvasni, akár régebben kiadott karakterekről, jelezd kommentben.

Kérlek értékeld